Rolling Stones nya
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ablum kommer ut i Oktober. Det här är en av låtarna. Det måste ha varit en AI som gjorde klippet, eftersom den spelas av Mick Jagger & Co när dom var betydligt yngre.
I söndags när dom presenterade ett avsnitt med ett par sekunder av den här låten på deras sida, blev sidan så överbelastad att man inte kunde se klippet. Efter ett par klagomål svarade han som sköter om sidan "dont get angry with me". 😄

Tjejen i videon är lika gammal som tjejerna alltid har varit.
Mick Jagger är 80.
Jäkligt lång karriär har dom haft.
#1:
Ja, det kan man säga. Jag köpte min första Rolling Stones skiva 1971 när jag var tonåring. Det var "Through the Past, Darkly".
Jag fruktade en kalkon, men låten blev en positiv överraskning…! Helt ok, tycker jag, även om den inte hamnar allra högst upp på min Stones-lista….🙂
Har följt Stones ända från början, och köpte deras första singel "Come On" 1963.
Ja, så gammal är jag…😬
Med så enormt många låtar bakom sig, kan inte allt ha varit bra, och….nej, allt har inte varit bra, tycker jag.
Men Stones har gjort ett och annat mästerverk, och då tänker jag t.ex. på "Gimmie Shelter", "Silver Train" m.fl…
(Det är förstås studioversionerna man skall lyssna på…)
Må dom åldras ett bra tag till…!
"Don't Panic" (Douglas Adams)
- Redigerat 2023-09-09 22:27 av Bo§e
#3:
Gimmie Shelter är också en av mina favoriter, speciellt när Lisa Fisher var med och sjöng. Andra av mina favoriter är t.ex. Jumping Jack Flash, Paint it black, Street fighting man och andra. Men det finns även låtar som är "svaga".
Av deras många album gillarr jag mest throuth the past darkly och Sticky Fingers. Keith Richards gitarrsolo på Sister morpin som finns på sticky fingers är toppen.