Inget iFokus

Inget

Etiketterfrågeställningdiskussion
Läst 104 ggr
Syntium
1

Vad undrar du över?

Jag har massa saker jag funderar över så jag startar en tråd där man kan ställa sina frågor och så kanske nån som vet kan svara. Eller i alla fall komma med rimliga spekulationer åtminstone 😄

Jag börjar: varför ska man fylla i sin inkomst före skatt när man söker ett lån, fonder eller liknande? Det jag betalar i skatt kan ju inte jag påverka eller röra så varför är det relevant?

"I'm too old for this shit."

Pyttelite
0

För att skattesatsen varierar beroende på var du bor och är variabel.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Syntium
1

#1 Ja visst, men även om det varierar så är inte de pengarna tillgängliga för mig när jag tex ska betala tillbaka ett lån. Det är ju inte pengar jag kan använda till nånting så det jag undrar är varför det spelar roll vad jag betalar i skatt?

Pyttelite
0

#2: Men det är ju just därför du ska ange vad du tjänar före skatt eftersom du själv kan påverka skatten.

Syntium
0

#3 Hm, du menar att jag kan påverka med typ avdrag och sånt? I så fall kan det ju vara rimligt men såna detaljer går man ju ändå inte i en sån ansökan. Om man skriver inkomst före skatt så står det ju inte vad jag har att röra mig med oavsett.

Pyttelite
0

Om du ska få ett lån är väl bruttolönen en del sedan finns det andra aspekter.

Syntium
0

De som är dödligt allergiska mot getingstick eller jordnötter och alltid måste ha medicin med - hur inser man det? Har man tur första gången?

• Redigerat 2023-09-24 10:50 av Syntium