Inget iFokus

Inget

Läst 86 ggr
Condor
1

Digital afterlife

Artificiell intelligens möjliggör att man kan prata med sina kära avlidna efter deras död. Inte på riktigt, men som om det vore på riktigt.

Det finns redan företag som använder artificiell intelligens för att skapa avatarer av människor så att de kan kommunicera med dem även efter att de dör. Ju mer data det finns, desto mer realistiskt kan AI:n imitera den avlidne. Den ser ut som den avlidne, pratar med samma röst och har personens personlighet.

https://adguard.com/en/blog/digital-afterlife-death-tech.html

Vad ska man tycka om det? 😄 Kanske man i framtiden kan gå till graven som har en digital gravsten och fråga "hur mår du idag?" och så får man svaret "varför kommer du inte oftare?". 😄

We all have digital identities, but what happens to them after we die? Read this article to learn how to protect your digital legacy in afterlife.
snowy00
2

😄

Hade nog tyckt det skulle kännas lite märkligt faktiskt…

Maria
2

Bisarrt.

/Maria

Nephi
0

Ibland så skulle det vara skönt att kunna höra rösten på dem som lämnat för tidigt och kanske hålla en konversation. Så fungerar det bra så tror jag absolut att det kan vara en framtid. Även om det helt klart skulle kännas konstigt till en början men så är det med det mesta nytt

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Niklas
0

Om man ändå har så mycket sparad data om personen att det går att skapa en digital personlighet skulle jag nog hellre hålla till godo med det.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Nephi
0

#4: Jag tänkte att det var något personen fixade själv under sin livstid ☺️

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Niklas
0

#5: Som ett ”startpaket för digitalisering av mig själv att användas av mina ättlingar efter mitt frånfälle”. 😂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Vixxen
1

Lite läskigt.