Vill du gå snabbare?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Udda och cool grej. Undrar hur dom är några versioner bort.
Mvh // Johan
Himmel vad de hittar på😃
/Maria
Kul att titta på, men………
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Har de som gjort dem hört talas om rullskridskor? 😁
Men allvarligt, skorna gör ju inte att man får bättre flås, då är det bara den egna insatsen som gäller. Bättre att träna upp sin gånghastighet, för det här gäller nog inte med de skorna:
https://www.aftonbladet.se/halsa/a/4dLqdg/gar-snabbt--lever-lange
Jag tycker nog inte att personen i filmen såg så cool ut med de där på fötterna… 😄
#3 Just de där skorna väger tydligen 1,9kg styck, så lite ansträngande är de nog att gå med jämfört med att t.ex. bara åka på något.
Sajtvärd Katter iFokus
Om alternativet att inte gå, så är nog detta bättre. Lite som att el-cykel ökar folkhälsan trots assistansen. För elcykeln ersätter inte manuell cykel, den ersätter kollektivtrafik eller bil.
Gissningsvis skulle samma gälla för en sådan här produkt.
Mvh // Johan
Hade jag testat så hade det blivit som "Bambi på hal is"😃
/Maria
#6: Antagligen för mig också. 😁 Rullskridskor var aldrig min grej! Slog i svanskotan rejält en gång på rullskridskodisco på Atlantic - sen var det slut med det!
#7: Jag tror att dessa är mer som en Segway eller Hoverboard som känner av dina rörelser och kompenserar. Jag tror att det är enormt mycket mindre risk att du ramlar med dessa än traditionella rullskridskor.
Mvh // Johan
Var det Moon Walkers de hette? Jag tänkte mig något helt annat innan jag såg filmen. I stället för hjul tänkte jag att de skulle ha rörliga hälar och framsulor som liksom skjuter ifrån när man tar ett steg. Det vore säkert mindre säker men borde kunna passa i andra sammanhang.
Får något år sen var det väl Nike som gjorde löparskor som var så effektiva att de blev förbjudna på internationella tävlingar? De fjädrade på något sätt, fast utan elektronik.