Skulle det här reklamklippet visas idag?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Klippet är över 20 år gammalt. Jag tycker att det är ett kul klipp, men om det skulle visas idag, tror jag att en del skulle protestera.
#0: Faktiskt en av de bättre reklamer jag sett. Men ser mer ut som introt till Need for speed (datorspel) än reklam för en bil. Det kändes dock inte lika desperat som reklam nu för tiden känns.😛
- Redigerat 2022-10-18 14:11 av snowy00
#1:
Jag gillar också klippet, fast det suggererar "köp dig den här bilen, trampa ordentligt på gasen, så får du en adrenalinkick så att händerna darrar". 😄Idag betraktas det nästan som ett brott om man kör 10-20 km/h för fort.
Klippet är ju från 2001, så det måste ha varit den första modellen. Den hade ett par svagheter. Eftersom den starkt tenderade till att överstyra, så valde man smalare däck där fram. Det var bara 175er. Det försämrade så klart väggreppet. Kanske det var därför som hans händer darrade. 😄 Ett par år senare när turboversionen kom ut, korrigerade man saken.
Ah, ja det var en dust "fånig-reklam" när hans händer darrade. Men det i början fick mig nästan att känna att jag skulle vilja köpa bilen 🤣 det sker i stort aldrig för mig med reklam. Jag blir mest irriterad och stänger av ljudet och tittar bort när en fånig reklamgingel kommer 😂 kanske reklam var bättre förr också?
#3:
Ja det känns som att man blir sugen att köra den där bilen. 😄