Inget iFokus

Inget

Läst 117 ggr
Condor
4

Lejonet Christian

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lejonet Christian föddes i en djurpark och när djurparken löstes upp köpte ett varuhus honom. När han en gång rymde ur buren och förstörde varor ville varuhuset bli av med honom. 2 australiska killar köpte Christian och han växte upp i en lägenhet i London.

Där hade han ett fint liv. Han låg för det mesta på soffan, matades med steaks och killarna tog med honom til stranden, på prommenader eller på en biltur i deras cabriolet.

Men Christian växte och till slut insåg killarna att han måste ut i naturen i hans naturliga miljö. En naturskyddare i Kenia tog över det jobbet.

Ett par år senare for killarna till Afrika för att se om de hittar Christian och om han fortfarande kommer ihåg dom. Dom hittade honom och han kom ihåg dom.

Titta på klippet…. vilken glädje. Kan ni se det här klippet utan att fälla tårar? Jag kunde inte.

Condor
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här finns ett längre klipp med hela historian.

Carmarino
0

Har läst om det och sett en film om det tidigare. Verkligen rörande.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Condor
0

#2:

Jag såg det en gång för länge sen på TV, men blev uppmärksam igen när jag läste en artikel. Ja, det där är så rörande och så fint att man kan se klippet om och om igen.

Pilspets
0

Tycker inte om det.☹
Han är ett lejon o borde inte växa upp hos människor,i fångenskap.

Vixxen
3

#4: Nej, men de lät honom flytta tillbaka i frihet.

[GIKmio]
3

Alla kattdjur från våra små tama huskatter till tigrar och lejon glömmer inte dom som varit snälla mot dom.

Pyttelite
1

#6: Förhoppningsvis inte en människa heller …

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

LosGinos
3

Sett storyn förr. Den är himla fin

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Tarotstollan
3

Jag har sett den och har boken om hela historien.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!