Eurovision Song Contest
Nästa vecka smäller det! Allt från semifinaler till finalen. Ser du fram emot detta?
10 & 12 maj är det semifinaler.
14 maj är det final.
En annan kan ju knappt bärga sig tills att det är dags!
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Det är oerhört spännande tycker jag!
Tror väl inte Sverige har nån jättechans i år, men hoppas på det bästa!
Jag är ju en sådan som inte lyssnar på något bidrag alls. Utan hör alla låtar för första gången på finaldagen :D
#2: Intressant strategi!
Tittar inte, har däremot hört en av låtarna från finland, Jezebel av The Rasmus, men visste då inte att det var en eurovisionlåt då jag brukar lyssna på den gruppen via Spotify. 😃
#3: Tycker det blir roligare så. Allt blir nytt och fräscht, samt man hinner inte ha några förhandsfavoriter. Även om jag självfallet håller på Sverige! :P
Jag kollar aldrig på uttagningarna, utan jag tittar bara på Eurovision 🙂
#6: Det gör du rätt i. Gårdagens semifinal var ett riktigt sömnpiller - åtminstone för mig. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#7: Vilken tur att jag inte kollar på semifinalerna då 😂
#8: Det blir nog inte så mycket bättre i finalen. Numera är det svårt att hitta några originella låtar. Eller också är det jag som börjar bli för gammal. För mig låter de flesta likadant - åtminstone efter bara en genomlyssning. Eftersom jag oftast inte tittar så mycket på utförandet, utan mest lyssnar på musiken så har jag svårt att skilja låtarna åt.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tycker det är så tråkigt att de inte framför låtarna på sitt eget hemspråk, det gjorde de ju förr.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#10: Håller med. Även om man inte förstod vad de sjöng så kunde man ändå tycka om låten. Oftast låter sångerna lite "urvattnade" när de översätts till engelska, och de blir väldigt likriktade. Varje år blir det samma diskussion om det är någon som sjunger på svenska i deltävlingarna; "vad ska låten heta på engelska". Det är tydligen inte ens något alternativ att sången ska sjungas på svenska i ESC.
Säger bara Molitva med Marija Šerifović (Serbien) som vann 2007. Saknar inte alls en engelsk text på den, även om jag inte förstår ett ord av vad hon sjunger. Låten är fortfarande en av de bästa av alla ESC-vinnare.