Stormen Malik
Nu drar stormen Malik in över landet och spås ställa till det ordentligt. Är du beredd?
Här har vi plockat fram
ficklampor
stearinljus
tändare
laddat mobilen och routern
fyllt några spannar med vatten
burit in ved
Nu håller jag tummarna för att träden förblir stående! 🌲
Här blåser rejält det om öronen.
Jag var vid 5 ute på en längre promenad, någon annan såg jag inte.
De hade kanske blåst bort.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Här passar vi på att utnyttja stormen för att vädra ur bilen ordentligt.
#2: Verkar ha varit fel dag med tanke på snön. 😉
Här kulminerade stormen under lördagskvällen och vi slapp strömavbrott. En stor björk står på lut bakom uthuset och några mindre träd har trillat. Så Malik var ganska så hygglig här.
#2: 😂
Det enda jag borde plockat fram var ett par öronproppar 🙂 Det small i balkongräckerna natten lång.
Här var det förhållandevis lugnt. Visst hördes det att det stormade, men tydligen kom vinden från "rätt" håll för min del för det lät inte så mycket som jag trodde det skulle göra. Alla träden höll för stormvindarna vad jag kunnat se. Fast vad jag kunnat se på bilder i tidningen och på sociala medier så var det rejäla vågor längs kusterna häromkring. De sköljde över pirarmarna i hamnarna.
Tydligen passade surfarna på att surfa i Mölle. Såg en del bilder därifrån, och det var rejäla vågor. Fattar inte hur de vågar, för det är bara klippor där, men de vet förhoppningsvis vad de gör. Bilderna är inte tagna under Malik-stormen, men de ger en hint om hur mycket klippor/stenar det är.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Vi är mycket vaksamma när vi gick ut med hundarna, vinden blåste med orkan styrka i kasten. Småhundarna hade stora problem att hålla sig på marken.
#7 Men om de var i koppel så kunde du ju alltid hålla i snöret som det vore en ballong.
Fast då kan det vara lite nervöst för vovven, att gör det den ska.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#8: Jo de var kopplade, men det kändes inte så kul om de skulle lätta från marken. De skulle nog bli ganska panikslagna gissar jag.