Skillnaderna på leveranstider i sverige.... 😛
Hör tydligen till de få som sällan har problem med Postnord. Det har nog bara hänt ett par gånger att det blivit problem, och då har Postnord löst det. Peppar, peppar… 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
En gång var jag sjuk och kunde inte hämta ut mitt paket från postnord på över en vecka. Tre dagar innan det skulle skickas tillbaka började jag få panik och ville försöka tvinga mig till utlämningsstället trots att jag mådde helsike. Då ringer det på dörren och där står utköraren och säger "här är ditt paket, det var ju hos kvantum jättelänge". Så jag har inga dåliga erfarenheter av dem alls. xD
(Detta var långt innan corona, så ingen tror att jag tänkte riskera att sprida nåt så pass allvarligt för att hämta ett paket.)
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#1: jag har haft en hel del problem med postnord det senaste halvåret.
Så hoppas på att det värsta är över nu. 😅
Ah, men bra att du hittills inte haft mågra peoblem med dem..deras kundtjänst är typ värdelös.
Dhl däremot, snabb och effektiv. Trevlig att ha att göra med, och man behöver inte sitta halva dagen i telefonkö.
#2: då var det snarare urköraren som var bussig, men bra att du fick paketet iallafall. 😊
- Redigerat 2022-01-18 06:27 av [Moon AppleGrey]
#4: Ja absolut är det så, men han arbetar ju ändå för postnord specifikt. :)
Jag har i övrigt aldrig haft problem med dem heller. En gång var det nåt strul som sa att paketet redan blivit lämnat till mig fast det inte hade det och då trodde jag att jag skulle behöva ringa kundtjänst och få det ordnat men då dök utköraren upp med det paketet också från ingenstans. Hade blivit nåt knas när det skulle registreras som att det var på väg tydligen.
Leveransen kan vara rätt seg men det beror ju på vart jag bor. Däremot har jag hört massor av historier av andra om hur dåligt det gått med dem så jag kanske bara har haft enorm tur.
Bl.a ett paket jag väntade från Ukraina skickade postnord tillbaka utan att ha skickat asviseringsmejl, sms eller avi. Inga uppdateringar i appen heller.
Så nu har han skickat paketet igen då, och nu hoppas jag att den faktiskt kommer fram den här gången då senaste uppdateringen i appen säger att den är i tullen i sverige.
Minst 3-4 andra paket som också krånglat och tagit onödig tid på sig att komma fram.
#5: tror att du har haft tur, men det är ju bra att du haft det tycker jag. 🙂
#7: Ja jag klagar inte xD
Det kan nog vara lokala skillnader när det gäller själva utkörningen - hanteringen och bemötandet. Det är ju olika personer. I stort har jag dock också dåliga erfarenheter av Postnord. Mejla med dem är ju hopplöst, man får inga vettiga svar. Minsta bagatell kan bli en låång konversation, då de inte verkar läsa mejlen. Har påtalat ett par gånger faktiskt att de kan ju inte ha läst mitt mejl. De frågar om sådant jag redan skrivit eller svarar på något jag inte har frågat om! Kontaktade dem en gång angående ett paket jag skickat till Stockholm, det blev som vanligt en massa onödig mejlkorrespondens men i ett av svaren skrevs något i stil med: "det kan ju fungera på ett annat sätt i Norge"
Norge? Har norrmännen erövrat Stockholm eller kanske hela södra Sverige!? Jag bor ju långt upp i landet så det hade gått mig förbi! 😁😅
💖🧡💛💚💙💜
Av de andra två, så har jag haft mest att göra med Schenker och de tycker jag är bra. Inga problem, trevliga och servicevänliga. 👍🏻🙂
💖🧡💛💚💙💜
#9: låter som de, tycker jag. 😅
#3: Har varit i kontakt med deras kundtjänst en gång när de hade skickat ett paket till deras lager i andra änden av stan trots att jag var hemma hela den avtalade tiden. De tyckte då att jag skulle köra nästan en mil för att hämta paketet, eller betala för att de skulle köra ut paketet igen. Kostnaden för det var högre än vad varan jag köpt kostade.
Eftersom jag blev rejält förbannad så lämnade de vidare ärendet till någon "klagomålsgrupp". Den jag fick prata med då löste det smidigt och sa att jag naturligtvis inte skulle behöva betala.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
JAg blir mordisk bara jag hör "Postnord" Senaste fadäsen från deras sida: Ingen avi i brevlådan och det stora brevet blev returnerat till avsändaren med orsaken "adressaten okänd"
Dagen före nyårsaftonen får jag en avi i brevlådan… på det stora brev som väninnan redan fått tillbaka, det som skulle hämtas senast 3;e december.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Postnord vill jag inte ha att göra med alls. De få gånger jag har fått paket med dem, så har det varit väldigt mycket strul innan paketet kom fram till mig.
#13 och #14: förstår varför.
Mina tre senaste leveranser har det varit problem med, men det var bara en som var PostNord.
Den som levererades av PostNord gjorde en avstickare till Jönköping. Det försenade leveransen några dagar.
Den som skulle levereras med AirMee blev levererad någon annanstans. Jag fick en bild av försändelsen och en fasad som inte var vår. AirMee sa att jag skulle be Amazon skicka ett nytt paket för de kunde inte hämta det fellevererade trots att det bara gått en timme sen felleveransen.
Den som levererades med Bring skrev fel leveransdag (två dagar innan de skickade meddelandet) i sitt sms. Innan jag förstod att de inte tänkte leverera det innan jag valt en annan leveransdag tog det en extra dag.
Alla tre tillfällena var inom loppet av en vecka. Leverera saker i Sverige verkar väldigt svårt. Ännu svårare om det ska hamna på rätt plats och inom utlovad tid.
- Redigerat 2022-01-21 15:40 av Niklas
#16: jösses vilken vecka du haft. 😅
Ja, det verkar som det.
Exempelvis paket från Nightblooming tycks vara svårt för Stockholmarna.
Vet inte varför men de fastnar alltid där innan de skickas vidare till min stad. 🙃
I början av det här seklet skulle jag skicka en dator från Helsingborg till Kalmar med UPS. Det hade gått fortare om jag själv hade kört dit med datorn, för UPS snurrade runt med datorn i halva Europa - inklusive Norge. Vet inte hur den hamnade där, för Norge var inte heller då med i EU, det borde ha behövts en proformafaktura för att överhuvudtaget ta in paketet i landet. 🥴
Minns inte hur lång tid det tog innan paketet kom till rätt adress, men det var minst 4-5 dagar, trots att jag i princip ringde och kollade dagligen.
#18: var detta med postnord eller någon annan?
Min favorit är Early Bird. Snabbt och direkt hem i brevlådan innan man har vaknat.
#20: Early Bird har jag aldrig hört talas om.
Googlade och det tycks vara deras grej det, att jobba på nätterna. Coolt. 😊
#21: Det är tidningsbuden som även delar ut paket.
- Redigerat 2022-01-21 15:54 av Caeli
#22: länken fungerar inte, men då förstår jag.
Min ena moster är tidningsbud så det att de lämnar paket ibland visdse jag, men hade ingen aning om att det hette något speciellt. 🙂
#19: Nej, som jag skrev så var det UPS. 😉
#24: missade den detaljen.
Använder också UPS ibland, och de brukar kunna sega sig/göra en och annan fadäs. 🤭
#25: Fast de imponerade en gång också. Skickade rätt mycket med dem under några år (i jobbet). De sista åren jobbade jag hemma och skickade bara väldigt sporadiskt då. Ungefär ett år efter jag hade skickat något den sista gången ringde det på dörren och utanför stod två killar från UPS. Den ene höll fram ett paket som de hade fått i retur (har jag för mig). Etiketterna var trasiga men man kunde se vissa delar av adresserna, så det framgick att det kom från företaget jag jobbade åt.
Då sa killen något i stil med "Visst jobbar du där? Är det du som skickat det?" Det var det inte, men jag tog emot det ändå för att kolla vad det var och vem som skulle ha det. Var i alla fall djupt imponerad av att killen kom ihåg var jag jobbade och var jag bodde, trots att det var så länge sedan jag skickat något och innan dess bara skickat något enstaka paket var eller varannan månad knappt. Det var service det, så den killen fick en guldstjärna i min bok. 👍
#26: wow, det är faktiskt imponerande att han kom ihåg det.
Och bra för den som skulle ha paketet så att den ändå kunde komma fram till rätt adressat. 😊
#27: Ja, det är nog 18-19 år sedan det hände och jag minns det fortfarande. 😊
Har för mig att det var ett paket som antingen skulle till eller skickades från Österrike, så det hade nog också valsat runt ett bra tag.
#28: ja, den händelsen hör inte till "det vanliga" så inte konstigt att det har stannat kvar i minnet. 😊
Skickade för många år sedan ett vykort till min morbror från Danmark. Vi hann hem men inget kort hade kommit fram. Efter några veckor fick han ett brev innehållande en tredjedels vykort och en ursäkt från danska posten för att det hade gått sönder.
Tror det var innan de tillsammans bildade PostNord! 😉
#30: där ser man att det börjades tidigt…. 😉
Tråkigt med vykortet.
Mina stämplar de på framsidan med fula "postnordsmärket" i brandgult, och förstör således bilden. 🤦♂️
#20: Väljer också alltid Early Bird om det finns som alternativ! 🙂👍🏻Dock är det PostNord som delar ut tidningen här och alltså paketen, men det funkar bra! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Bing har jag valt om den möjligheten finns, annars väljer jag Schenker eller DHL som oftast brukar finnas som alternativ.
Hundens hjärtmedicin lyckades PostNord slarva bort, var sista uttag på receptet också men efter en del krångel så skickade apoteket en ny burk.
Har haft små paket som garanterat går ner i brevlådan som jag behövt hämta på PostNords uthämtningsställe vid flera tillfällen (när jag vid andra tillfällen fått betydligt större paket rakt ner i brevlådan).
För något år sedan så ansåg PostNord också att det var för krångligt att köra in i vårt område och dela ut posten i lådorna alla har utanför sina dörrar utan vi behövde fixa brevlådor nere vid parkeringen (detta är då inom Stockholms län i tätort) och om det inte skulle fixas skulle vi behöva åker 20-25 minuters bilresa till PostNords kontor för att hämta vår post (och man lär ju knappast ha fått något meddelande om att man hade post som vänta heller). Men det lyckades fixa postlådor vid parkeringen (som jag såklart glömmer bort att gå och kolla i) och nu har de dessutom dragit in utdelningen till varannan vardag (fick ett brev i torsdags och i fredags ringde dem som skickat det och fråga om jag fått det då de skickat det för en vecka sedan).
Efter varannandags utdelandet har även en del läkar kallelser kommit precis in på håret när man ska vara där (som tur är har jag sms påminnelse och även brukar kolla på 1177 för att se om besök blivit bokade när jag väntar på det).
Mamma och pappa beställde en viktig medicin som skulle levereras på morgonen (nåt snabb bud men minns inte vilket företag) och det paketet hade de bara lagt på grindstolpen! Höjden av lathet att inte ens lägga det inne på tomten (bakom grindstolparna) om man nu är för lat för att gå hela vägen fram till dörren. Dem var inte speciellt glada eftersom de haft problem med folk som stulit paket i området.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Lite komiskt är att jag idag fick en undersökning om hur PostNord sköter sina leveranser. 😄
#35: 😂 Blir enkelt att fylla i den undersöklningenm, med 1'or hela vägen 🤣
Om de kör med skala 1-5 😉
- Redigerat 2022-01-25 11:49 av Draken
#36: Haha, ja! Var inte speciellt svårt att fylla i den!