Konstiga laddbara saker
Jag slås ibland av hur mycket saker i min vardag som behöver laddas.
Men en av dom mer udda sakerna jag har och uppskattar vissa dagar är dom här laddbara sulorna som ger värme.
Jag fryser ofta så mycket om tårna att det gör riktigt ont, och då har dessa varit till stor hjälp.
Men det känns så knäppt att man ska ladda skosulorna. :)
Mvh // Johan
Har du testat ett par riktiga filtade ulltofflor? Kanske med ett par kashmirstrumpor innerst. Finns inget som slår ull.
Med all elbrist som förutspås, och en kall vinter i antågande försöker jag undvika elgrejer så mycket det går.
Svårt med ulltofflor i skorna eller pjäxorna. Men ullstrumpor har jag i princip året om.
Mvh // Johan
Ja det där var onekligen märkligt att ladda xD
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#0: Det låter nästan som om du har fel skor för säsongen eller nåt.
#4: Nej inte det heller. Nu har jag mina varma kängor från Icebug. Dom håller värmen bra så länge jag rör mig mycket, men när jag cyklar 2 mil i 10 minus blir det för statiskt för fötterna och jag fryser sjukt mycket om tårna.
Brukar också använda dom i slalompjäxor och skidskridsko/pjäxor.
Men jag har alltid väldigt lätt att frysa mycket om fingrar och tår.
Mvh // Johan
#5: Okej, har du tillräckligt tjocka sockor i skorna? Skorna isolerar ju mot vinddraget, men inte mot kylan. Det gör skorna till en del, men kanske inte tillräckligt vid tio minus och fartvindens köldeffekt.
Nyfikenhet: Hur varma blir de där sulorna och hur länge? Hur lång är laddtiden?
#6: dom har tre lägen för Ingen värme, medium (38 grader) och high (50 grader).
Det svåra är att hitta en balans så man inte börjar svettas och sedan blir ännu kallare från fukten.
Dom laddar extremt långsamt via vanlig USB. Vet inte hur stort batteriet är, men sannolikt rätt litet eftersom som måste vara platta.
Mvh // Johan
Vet du hur länge man kan köra på medium och full laddning?
Vet inte riktigt. Men ett par timmar utan problem.
Idag när jag cyklade i -18 blev det kallt ändå.. Får testa "High" på hemvägen.
Mvh // Johan
Okej. Undrar vad exempelvis väktare och andra som står många timmar i sträck använder.
- Redigerat 2021-12-07 14:15 av Niklas
Ja, det har jag också funderat på. Men jag funderar också på om det bästa kanske är att ha för stora skor, så det ryms extra luft i dom.
Mvh // Johan