Hur reagerar du på väckarklockan?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Själv är jag en blandning av "the quickly wakey" och "the blinker" i videon. Jag brukar inte ha så speciellt startsträcka för att känna mig vaken i skallen men just ögonen 'vaknar' oftast sist. 😅
Behöver du få skratta lite så kan jag rekommendera att kolla in fler videor av Daniel LaBelle. 😂
// Harley
Jag är världsmästare i "snooze" 😁
😊
Jag är ingen morgonmänniska och väckarklockan är därför inte min favorit, milt sagt. Det händer att jag slår av alarmet i sömnen eller rent av inte vaknar alls. Jag har därför alltid flera alarm efter varandra. Dom första två är enbart vibration vilket oftast räcker för att väcka mig (även om jag sover igenom det första stör det sömnen tillräckligt mycket att jag vaknar av det andra). Oftast har jag ett tredje med ljud/melodi. Vid viktiga tillfällen har jag haft fler. Anledningen till att jag inte har ljud på första alarmet är för att då vaknar jag upp väldigt plötsligt på ett sätt jag tycker är obehagligt. Jag har dessutom insett att om samma sång/låt/melodi väcker mig upprepade gånger så hatar jag det tillslut så mycket att jag ärligt är lite orolig att min mobil ska råka illa ut när jag halv-vaken ska stänga av alarmet. Vibrationer gör mig inte lika hatisk av någon anledning.
Om jag måste kliva upp tidigt är jag inte fullt vid medvetande förrän jag går ut genom dörren. Fram tills dess går jag i bästa fall på autopilot vilket fungerar bra så länge allt är som vanligt. Andra dagar kan jag vara otroligt förvirrad. Det kan inkludera att missta alarmet för ett telefonsamtal eller vice versa, inte alls förstå vad som låter, glömma bort hur man stänger av alarmet, inte förstå vad klockan är eller inte förstå varför jag behöver kliva upp och när/var/hur/varför jag behöver vara någonstans.
Om någon ska väcka mig tidigt på morgonen rekommenderar jag att göra det från avstånd. Man bör inte heller förvänta sig någon vettig konversation förrän jag varit vaken ett tag.
//Jessie
Själv behöver jag sällan väckarklocka (som tur är) de gånger jag behöver det vaknar jag oftast precis innan det sätter igång eller jättelångt innan (och kan då inte somna om igen).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Förr när jag började jobbet klockan 07 så gick jag upp direkt klockan ringde men jag brukade ofta sitta och gråta en skvätt på badrumskanten😀 sedan var det bara att sätta igång och göra sig iordning. Det gick över ganska snabbt.
Numera vaknar jag alltid tidigt av mig själv.
/Maria
Jag har en inbyggd väckarklocka. Ska jag upp klockan 7.00 så vaknar jag klockan 6.30 eller 6.40. Ska jag upp kl. 6.00 så vaknar jag klockan 5.30 eller 5.40. Har förstås alarmet på men det är många år sedan jag vaknade av den. Jag går alltid upp då fastän jag kan ligga en halvtimme till.
Beror ju på vad man ska upp till, men för det mesta är det att man snoozar halvt i sömnen.