Parkeringsnöd
Ni känner det säkert, man kör ett varv efter det andra runt husen, men alla parkeringsplatser är upptagna. Efter en viss tid blir man "kreativ" och hittar möjligheter, som kan vara ganska roliga. Har ni löst parkeringsproblem på ett kreativt och roligt sätt?
Här kommer 2 av mig:
Efter jag vet inte hur många varv runt ett par hus i Wien blev ingen parkeringsplats ledig. Men det fanns ett byggställe på gatan, där de hade ställt upp parkeringsförbudsskyltar. Där fanns en halv parkeringsplats framför skylten. När jag var trött på att leta, tog jag helt enkelt skylten och flyttade den en liten bit, så att min bil hade plats. 😁
Jag hade just kommit hem från min semester på kanarieöarna och tänkte att jag far till diskoteket som jag brukade gå till när jag var ung. Det var sent på kvällen och alla parkeringsplatser var upptagna. Men det fanns en skola med en egen parkeringsplats. Bommarna till parkeringsplatsen brukade vara öppna på natten, så jag ställde mig där. På natten, när skolan är stängd, stör jag ingen, tänkte jag. När jag kom tillbaka till bilen, var bommarna stängda och en bil hade ställt sig bakom min bil, så att jag inte kom ut. Men genom att backa fram och tillbaka, lyckades jag att ta mig ut. Framför de stängda bommarna tog jag ut min verktygslåda ur bilen och skruvade bort bommarna där dom var inskrivade i marken. Sen for jag ut. 😊
Jisses! 😂
Den första köper jag till 100%, men nummer 2 var lite väl shady 😂
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#2:
Det är inget skämt. Vad skulle jag ha gjort? Klockan var 4 på morgonen. Jag var trött efter flyget från kanarieöarna och varit ute hela natten och ville bara hem. Bommarna var förankrade i marken med en metallplatta med 4 muttrar som jag bara behövde att skruva loss.
När jag berättade det för en kompiss sa han att det hände honom också en gång och han skruvade också bort muttrarna. Han sa att han sen skruvade fast bommarna igen och frågade mig om jag också gjorde det. Jag sa nej.
Ett par veckor senare bytte dom ut bommarna mot bommar som var förankrade på ett sätt att man inte kan skruva loss dom.
#2:
Tillägg:
Det var den här parkeringsplatsen:
Här kommer numer 3:
En kollega och jag for till en konferens. Vi gick båda till parkeringsautomaten och köpte tickets för 1,5 timmar. Konferensen varade i 2,5 timmar. När vi kom tillbaka till våra bilar hade vi var sin böteslapp från en lapplisa, men med olika klocktider. Min parkeringslapp hade blåst bort från vindrutan när jag stängde dörren och därför fick jag min böteslapp tidigare, medan mitt bortblåsta parkeringsticket fortfarande var giltligt.
Sen for jag till rådhuset, där lapplisorna jobbar och visade min parkeringslapp och förklarade att den hade blåst bort från vindrutan. Dom tog tillbaka böteslappen, för dom visste ju inte att jag hade parkerat en timma för länge. Jg slapp att betala böter. Min kollega kunde inte göra det, för han fick parkeringslappen senare, när hans ticket inte var giltligt längre. 😁
- Redigerat 2021-09-24 13:06 av Condor