Inget iFokus

Inget

Etiketthumor
Läst 148 ggr
Calcifer
5

Konstiga sms

Har ni någonsin skickat konstiga sms? Inte för att ni är fulla eller så, men för att ni kanske är trötta eller tagit sömntabletter eller sådär.

På min senaste födelsedag skickade jag sms till min vän: "Ibland undrar jag om maneter vet att de är maneter."

??????

Fråga mig inte vad jag menade. Jag var så extremt trött och hade precis tagit sömntabletter och tänkte sova så dyker det där upp i huvudet och jag verkligen ville dela det med min vän av någon anledning.

Någon som gjort samma?

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Syntium
0

Näe, ja inte än i alla fall :D

Nåt jag hört med folk som tagit sömntabletter är att de köpt saker på nätet och sen fått sig en överraskning dagen efter.

"I'm too old for this shit."

Zadeira
0

Jag vill fasen inte erkänna allt jag gjort när jag tagit sömntabletter. Konstiga sms är det minst pinsamma. Jag brukade inte skriva konstiga saker rent ämnesmässigt, men stavade som om jag var 3 år gammal och ibland har jag seriöst i efterhand inte kunnat tyda vad jag själv skrivit.

Nu håller jag på att sätta ut sömntabletterna, just pga att jag blev helt sjuk i huvudet av dem.

fridelfina
1

Inte sms, men sa en konstig sak när supernervösa, jag var hos tandläkaren och skulle dra en tand och fick lugnande och lustgas.

När jag fått lustgas en stund och när jag sa (antar något sluddrande) till tandläkaren "men du? HUR kan du dra ut tänderna på folk…." 🤔
Då sa tandläkaren till sköterskan "nu kan vi börja" 🤪
Det gick jättebra!

Calcifer
0

#2: Jag kunde "snedtända" på andra sömntabletter och herregud vad jag sa då. Men dessa blir jag mest… fundersam på, eller hur man ska säga. Jag har tänkt saker som "hur studsar man egentligen på en studsmatta" och så sms:et till min vän i början. Det är ju rätt harmlöst med tanke på vad man kan få för sig att säga.

Jag brukade också ha ovanan att ta sömnisar först, och SEN skriva på forum eller liknande. Det var ju inte bara lite pinsamt. Nu när jag tagit sömnisar så är jag aldrig på internet och det sms:et till min vän var första gången på länge jag skickat nåt lite konstigt till någon.

Zadeira
0

#4 Känslan kan vara likadan oavsett "hur pinsam" man varit, det är liksom svårt att jämföra. Jag har feta minnesluckor efter att ha tagit sömntabletter. Kan liksom inte hantera det av nån anledning.Senaste gången jag tog för mycket (innan jag slutade)hade jag tydligen efter att mamma kommit och hämtat mig träffat på grannen i trapphuset och typ gjort bort mig fullständigt genom att skälla på att han alltid vill prata med mig och sa "jag orkar faktiskt inte med dig". Men det är inget jag minns själv. Kan tyckas som en mild sak men jag hade tydligen inte sagt det på ett trevligt sätt.

Grannen pratar dock fortfarande med mig, så han var nog ganska medveten om att jag var hög som ett höghus.

Zadeira
0

Det är förresten INGET jag rekommenderar andra att göra som jag. Ta er medicin men gör det rätt och följ doser och instruktioner!

Calcifer
0

#5: Jo men det kan jag förstå. En gång när jag tagit de sömnisar jag reagerar hemskt på hade en granne tydligen frågat väldigt trevligt om det var min katt som hade smitit ut och jag hade typ skällt ut henne i trapphuset om hur dum i huvudet hon var om hon trodde att det var min katt osv (Jag bad så hemskt mycket om ursäkt dagen efter dock och hon förlät mig så det slutade inte hemskt åtminstone). En gång på ångestdämpande gick jag även till affären, köpte sugrör och plastskedar. Köpte sedan busskort på bussen. Och fikade med mamma på stan. Och kommer inte ihåg något av det.

Är ju skillnad på pinsamt och pinsamt liksom. Att man skriver ett meddelande som kanske är lite knasigt är inte samma sak som att man typ skäller ut någon som inte gjort något fel.

Nuförtiden är det bara mest knasiga saker jag säger eller gör, inte att jag tar ut det över andra eller går ut publikt eller nåt.

Zadeira
0

#7 Var det din katt då? 😉

Calcifer
0

#8: Nä xD

Scorpio97
0

Nej, konstiga sms har jag nog aldrig skickat. Däremot ett som jag då tyckte var väldigt pinsamt, och som blev fel av trötthet. När jag sov över hos min pappa brukade jag skicka ett godnatt-sms till min mamma innan jag gick och lade mig. "God natt, saknar dig" eller något liknande. Just den här dagen hade jag träffat en ny vän och fått hennes telefonnummer och hennes namn gjorde att det hamnade precis ovanför min mammas nummer på min mobil. Ni kan säkert gissa vad som hände när jag på kvällen var lite väl trött och skulle skicka smset till min mamma? Jag var dessutom i en ålder där man inte riktigt vill att ens nya, jämnåriga kompis som man inte känner så väl ska veta att man skickar godnatt till mamma varje kväll.

Sen kan jag ha udda funderingar när jag är väldigt trött, ibland väldigt filosofiska eller djupa tankar. Men jag har nog aldrig smsat det till någon (däremot har det hänt att jag varit tvungen att kliva upp och googlat på något udda mitt i natten, för att jag inte kan sluta fundera på det).

//Jessie

[GIKmio]
0

Aldrig skickat några konstiga SMS.. Men däremot fått konstiga SMS, men det är bortåt 20-25år sedan. Hotfulla SMS om jag går på mediciner. Svarade då att jag går på mediciner. Men du kommer inte gå alls imorgon din fjant! På den tiden då massa idioter kunde skicka sms hur som helst utan det gick att spåra.. Fick aldrig veta vem som skickade. Men förmodligen någon som var besviken att en kvinna dejtade mig istället 🙂

Zadeira
0

#9 Det var kanske tur 🤣

#10 Det kan vara "farligt" att ha mer än en sms-konversation igång samtidigt, eller namn som är liknande. 😉

Scorpio97
0

#12 Ja, verkligen! Efter det kollade jag noggrant namnet när jag skickade god natt till mamma xD

//Jessie

Zadeira
1

#13 Fast det är ju väldigt fint att du har en sån relation med din mamma egentligen, något du borde vara stolt över. Men jag förstår om det där och då inte var så kul.

Scorpio97
0

#14 Absolut, såhär i efterhand och som vuxen tycker jag väl mest att det var gulligt

//Jessie