Inget iFokus

Inget

LĂ€st 111 ggr
Condor
0

Datorspel för psykologer 😁

Vilka idee®r utvecklare av datorspel har
.. 😄

Det finns ett nytt spel, som börjar 1925, före Hitler tog över makten. Som Hitlers psykiater och psykolog ska man diagnostisera alla hans psykiska sjukdomar, behandla dom rÀtt och förhindra kriget och förintelsen som han orsakade. Lyckas man med det, har man vunnit.

https://store.steampowered.com/app/1612480/Heal_Hitler/

POV: You are Hitler’s psychologist in 1925. Diagnose his complexes by using both Jungian and Freudian psychotherapy and attempt to heal him. Resolve Hitler's trauma and prevent catastrophe via therapy and psychology. Succeed and avoid the war and holocaust.
johan
0

Fantastiskt namn! :)

Mvh // Johan

Condor
2

#1:

Tycker ocksĂ„ att man borde ha valt ett annat namn. Men för psykoterapeuter Ă€r det en utmaning att förhindra förintelsen. Jag vet ju inte vilka behandlingsmetoder som man har möjlighet till i spelet, men jag skulle nog sĂ€tta honom i konstgjort koma i 20 Ă„r. DĂ„ skulle man vara pĂ„ den sĂ€kra sidan. 😁

johan
0

Jag tyckte namnet var bra. Kul anspelning pÄ nazismens catch phrase och vad spelet gÄr ut pÄ.

Mvh // Johan

Condor
0

#3:

Jag har nog förstÄtt att namnet Àr ironi. Men om man inte vet vad spelet gÄr ut pÄ och bara hör namnet, reagerar man pÄ det.

I alla fall Ă€r Hitler ett bra studieobjekt för psykoterapeuter. SĂ„ mĂ„nga personlighetsstörningar i kombination blandat med andra galenskaper. Precis som med Trump. 😁

Syntium
1

#4 Namnet fÄr ju en att haja till, och bli nyfiken och dÄ ta reda pÄ vad det handlar om. I alla fall jag.

"I'm too old for this shit."

Condor
0

#5:

PÄ tyska fÄr namnet en att reagera Ànnu mer, för det betyder "Heil".

Syntium
0

#6 Kanske lite meningen? Det lÀr ju skapa intresse och nyfikenhet. Jag hoppasi alla fall att de gör och inte gÄr i taket och skriker "NAZISTSPEL!" utan fakta. I och för sig vore det inte otroligt, sÄnt har ju hÀnt förr.

Condor
0

#7:

Jo, man blir ju nyfiken om man lÀser beteckningen. Men jag tror att nazister skulle bli besvikna nÀr de lÀser vad spelet handlar om. För de har nog ingen insikt att Hitler var en sjuk psykopat, precis som Trumps anhÀngare heller inte ser honom som den psykopaten som han Àr. Det beror nog pÄ att bÄde Hitler, Trump och deras anhÀngare inte har alla hÀstar i stallet. Det finns nog inget bot för dom.

• Redigerat 2021-07-28 12:32 av Condor
Syntium
0

#8 SÀkert men det Àr ju inte sÄ synd om nazisterna kÀnner jag att spelet skulle krÀva ett annat namn ^^

Condor
0

#9:

Skulle man offentligt uttala eller posta orden som spelets namn betyder pÄ tyska, skulle man kunna fÄ 2 Ärs fÀngelse i landet som jag bor i. Det kallas "WiederbetÀtigung".