Framtiden just nu
Det är fascinerande vad mycket ny spännande utveckling det sker nu på så många områden.
I den här tråden tänker jag visa några exempel på sådant som gör mig optimistisk.
Mvh // Johan
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Batteridrivet flygplan, med en form som man inte riktigt är vad man förväntar sig av flygplan.
Mvh // Johan
Tunnlar för självkörande bilar. Tunnlarna är betydligt billigare och snabbare att bygga än traditionella tunnlar.
Mvh // Johan
Raketer som kan användas flera gånger och landar kontrollerat.
Mvh // Johan
- Redigerat 2021-04-09 12:23 av johan
Självkörande Tesla
Mvh // Johan
Apa som styr datorspel helt och hållet med hjärnan, vilket i framtiden kan användas för att hjälpa förlamade att styra t ex sin telefon och mycket mer.
Mvh // Johan
#1: Kul att se. Jag vet inte om jag skulle kalla det flygplan, helikopter eller någon hybrid. 🙂
Det känns inte som om det ligger helt utom räckhåll för entusiaster att bygga flygande fordon nu. Det finns väldigt många delar att köpa billigt nuförtiden. Man borde nästan kunna utgå ifrån en drönare i 10.000-kronorsklassen och byta ut allt utom styrningen till full skala.
#2: De berättade inte hur de kunde konstruera tunnlarna så billigt. Det vore intressant att veta. Det är väl en produkt av The Boring Company, gissar jag.
#3: Och ibland okontrollerat.
#4: Lika roligt att se varje gång.
#5: Och vars huvudanvändning är att låta MAKTEN ta över våra hjärnor och fjärrstyra oss. 😉