Favorit citat
Har ni några favorit citat ni brukar använda?✨💕 Mina är: Ingenting är omöjligt det ✨omöjliga✨ tar bara lite längre tid. Och: Stars Can’t Shine Whiteout Darkness ✨
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨
I fråga om vem som gjort rätt säger alltid Dr Phil. -Hur tunn man än gör en pannkaka så har den två sidor-.
Vill du ha rätt, eller vill du må bra? Dr Phil , han har sk Philismer som stämmer väldigt bra ofta!
Från Bibeln så tar jag ,-som du vill att andra ska vara mot dig, så ska du vara mot dom. Samt -störst av allt är kärleken-. Mvh/WL
Livets stora gåta:
Älska, Glömma och Förlåta
Power is nothing whitout control. So start to controling your life.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Aldrig så illa, så ändå gott för något.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Ett gott skratt förlänger livet(på en redan döende)
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Ett par av mina favoriter:
“It’s too bad that stupidity isn’t painful.” - Anton LaVey
“Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinions, their lives a mimicry, their passions a quotation.” - Oscar Wilde
"And it's wiser to be mad… (Dr Jekyll)
…in a world that's gone insane." (Mr Hyde) - Jekyll & Hyde Musical
// Harley
- Redigerat 2021-01-23 16:37 av Herveaux
Detta kan låta väldigt hemskt. Men just nu spelar jag ett spel med ett par vänner där.. Ja, döden är nära hela tiden. Så mitt favoritcitat just nu är "Ibland är det bra att ta självmord". Givetvis är det inget som är bra i verkligheten. Men annars instämmer jag med #0. "Ingenting är omöjligt" är en favorit.
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Vilka fina citat alla har! ❤️❤️
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨
#8. Men verkligen!
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Ett jag hörde för ett par dagar sen som jag tog till mig:
"Just because I can't do it today,
doesn't mean I won't be able to do it some day." -Arthur
// Harley
När jag studerade i England var jag inneboende hos ett äldre par och frun i huset sa då:
"I don't care where my husband gets his appetite, as long as he eats at home."
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
If you´re going through hell, keep walking!
/Christina
Jag gillar citatet ''Do no harm, but take no shit.''. Försöker leva efter det citatet :)
Under bättre dagar:
In your sword still beats a heart.
You destroyed everything! Everyone! But not me! Fight me now!
och under sämre dagar
Have you died before? It's a serious question. When the illusion of self is shattered, you simply cease to be. Though it may not seem that way to others, you know when it is true. You can feel it, a stranger in your own body, an imposter and nothing is the same ever again.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
“Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.”
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.