Dansande robotar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Boston Dynamic är ett spännande och skrämmande företag. Under åren har dom byggt en mängd robotar och i början såg dom mest ut som berusade knarkare när dom gick omkring, men med åren har dom lärt sig både parkour och dans.
Spana in årets show med Atlas, Spot och en tredje robot jag inte sett tidigare.
Mvh // Johan
Så gullig vovve. Helt fantastiskt.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Åh herregud, jag är dödsförälskad! Jag skulle göra nästan vad som helst för att få klappa och krama om dom. Robotar är bland det bästa jag vet och jag blir så till mig varenda gång jag ser hur deras utveckling går framåt. Jag är så glad att det här existerar. 😍😍
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Coola!
Nu undrar jag. De ser ut att ha roligt. Kan de känna det?
Vi har ju sett filmer där de kan, men kommer det att bli verklighet och när i så fall?
Så sjukt häftigt!
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#4: Nej, som kan knappast ha roligt. Mest sannolikt är att man använt samma teknik som när man animerar film, dvs motion capture. Man spelar in alla rörelser från en människa och så kan roboten spela upp det.
Men det är ändå otroligt vad elegant dom kan röra sig.
Ta gärna en titt på Boston Dynamics youtube-kanal. Där kan man se utvecklingen över tid.
Mvh // Johan
#6 Frågan kom naturligt för i robotarnas barndom fick vi lära att detta som vi ser nu var omöjligt och antagligen fanns det en förklaring varför det var omöjligt.
Många företeelser i de tecknade serierna, har man (jag) förvånats över att de har blivit verklighet.
Redigerat: lagt till: när jag var barn var något lika omöjligt som att gå på månen och det vet vi ju nu att det inte alls var omöjligt.
- Redigerat 2020-12-30 11:05 av Emo
#7: Det forskas och funderar väldigt mycket på vad Medvetande är och det ses som en av dom Riktigt Svåra Problemen.
Jag tycker det är jättespännande. Ju mer jag lär mig om AI desto mer tror jag att allt är inlärt beteende och få saker i oss människor är något unikt mänskligt.
Humor, känslor, vackert, fult tror jag är saker man till stor del lär sig reagera på. Och då känns det heller inte omöjligt att AI kan lära sig det.
Hur som helst tror jag AI kan bli tillräckligt bra för att lura oss om humor, känslor, konst och mjuka värden. Även ett gosedjur kan ju bli en högst verklig kärlek när man är barn. Tänk då när gosedjuret kan svara och bemöta oss där vi är.
Mvh // Johan
AI tror jag kommer spela en enormt stor del utav framtiden. Vare sig man vill eller inte
#9: Det har den redan gjort, men det kommer bli ännu mer. Mest på gott, men också ont.
Mvh // Johan
#0: Wow, nu börjar dans bli något för oss som inte dansar också! Ge mig en robot och en dator så skickar jag min stand-in till nästa bal.
Jag gillar hur mänskligt de rör sig. En sån där skulle kunna göra nytta på många företag som stämningshöjare. Den behöver bara dansa omkring i korridorerna och hälsa på folk. 😀
Hunden Spot kan man köpa. Om man har 750000kr över.
Mvh // Johan
Ja men tänkte ännu mer än vad det gör idag.
Vad häftigt 😍