Ett fint minne
Har du något fint minne, som du känner gör dig glad? Jag minns ett minne, eller jag minns många ;) Men det jag tänker på är första gången jag åkte över till England för att kolla på fotboll. Kollade på Chelsea - Liverpool på Stamford Bridge. Eftersom jag håller på Chelsea så var det en mer än magisk upplevelse. Gjort om det 3 gånger till efter det, och känner samma sak varje gång jag är där. Det jag känner är: wow 😊
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Ett av mina finare minnen, kring jul är när jag hade förra kissen Miss Felicia. Hon var rolig, när jag tillagade julskinkan i ugnen, satt hon framför ugnen och "serenerade" den. Skinkan smakade så mycket bättre då.😻
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
#1. Det är ju också gulligt 😍
Jag minns när jag slutade tro på jultomten och det har blivit ett fint minne för mig ändå.
Jag bodde i höghus tillsammans med mamma, pappa och min älskade bror som är 13 år äldre än mig.
Det låg en liten berknalle utanför huset och där kom tomten när vi alla stod i fönstret och väntade. Han hade en liten lykta och en säck med paket som sig bör. Det var snö och kallt.
Plötsligt slant tomten och både lykta och paket flög åt alla håll. JÄVLAR skrek tomten och då hörde jag att det var min bror men för att inte göra honom ledsen så låtsades jag inte om det😉
Hade det varit någon annan tomte än min bror så kanske jag hade blivit besviken haha.
/Maria
#3. Hah, vilken rolig historia ändå!
Ett minne, som var fruktansvärt när det hände, men som nu i efterhand är ganska roligt.
Jag hade ett stort akvarium på 720 liter, minbi ena hund var valp och jag skulle göra vattenbyte. Jag stog på tvåstegsbocken (det var högt så jag nådde inte ner) och anade fred och ingen fara. Rätt vad det är skriker min äldsta dotter till, MAMMA VALPEN. Jag hann inte reagera innan min 9 veckors valp låg och plaskade i akvariumet med en fullvuxen påfågelciklid i munnen.
Nu skrattar vi åt det minnet, men då blev jag riktigt rädd, jag tippade bakåt och ramlade av bocken i förskräckelsen. Idag är "valpen" 10 år gammal, och världens coolaste, fast han är inte så närgången med akvariumen ;)
Visst är det härligt, men också läskigt när våra kära 4-benta kamrater är så nyfikna? 😜
Påminner mig om ett annat djurminne, var när jag hade min enda hankatt Musse, vi var och hälsade på min pappa och hans familj, yngste sonen där hade ett akvarium med minihajjar och det tyckte Musse var fascinerande.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
#6: Jo det var hemskt ….då :)
#7 Jo katter brukar vara ganska fascinerade av akvarium ;)