Inget iFokus

Inget

Etikettlivet
Läst 226 ggr
LosGinos
1

Det är så tråkigt att tvätta

Måste bara säga att det är så tråkigt att tvätta. Det tar sån himla tid. Speciellt jag som bor i lägenhet. När man bara kan tvätta ibland, för vi måste ju självfallet dela med oss utav tvättstugan. Men det jag kan säga, är att tvättstugan faktiskt är… Förvånansvärt fräsch med tanke på hur många som bor i mitt hus. Hur har ni det där du bor?

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

flocken
1

Tvätta är inget problem. Inte hänga upp heller. Men vika 🤢 fy avskyr det. Eller lägga in i garderoben är värst.
Bor i hus o tvättar mkt. 2 barn o hund. Jo o den där äkta hälften.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Emo
1

När vädret är fint så torkar tvätten fort. Är det en regnperiod torkar den inte, men det brukar bli bättre. Det gäller bara att ha tålamod och hoppas på att ingen storm ställer till det.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maria
1

Jag har bott i många lägenheter och det har väl varierat med tvättstuga kan man säga😉 Både bra och dåligt.

Jag tycker det är helt underbart att ha egen tvättmaskin.
Vi bor i ett radhusområde och det finns en gemensam tvättstuga för alla med mangel, tumlare, torkrum och stor mattmaskin. Det är kvar sedan tiden då alla husen var hyreshus.

Det är sällan jag använder den tvättstugan men den är oerhört välskött. Man får t.om ta av sig skorna vid dörren😉

/Maria

LosGinos
1

#3: När man får ta av sig skorna vid dörren, då vet man att det ska vara rent och prydligt ;)

Maria
1

#3 Ja precis😀

/Maria

Niklas
1

Jag har inget emot att tvätta och hänga tvätt egentligen. Det är bara när det blir för ofta som det kan kännas jobbigt.

Viker kläder gör jag i stort sett inte. Parar ihop mina strumpor (alla är likadana) så att de ska ta lite plats och viker kalsongerna av samma anledning. Tröjor får ligga i en hög i garderoben eller en låda under sängen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

citytjejen
1

Tvätta är helt ok tycker jag, men det beror mycket på vad man har för tvättstuga, om det är fräsch, äcklig, läskig eller vad det nu kan vara😝 Vi bor i lägenhet och tvättar i föreningens tvättstuga som är fräsch och funktionell.

Har bott på ställen där alla tvättmaskiner och torkskåp var i samma lokal och de flesta satt och "vaktade" sin tvätt för förekom stölder (jag blev av med min favoritmorgonrock minns jag) i och med att det var så öppet och lättåtkomligt där.

Sen var det en annan tvättstuga som låg i källarplanet och hade skum belysning och där jag en gång såg en vålnad av något slag, det var otroligt läskigt.

/Christina

TatsuOni
0

Vi har egen tvättmaskin.

Vi köpte en egen tvättmaskin redan i våran gamla lägenhet, efter att någon hade torktumlat bajs i tvättstugan. Ingenting var fräscht där…

Att tvätta är okej, men att hänga och vika tvätten den här årstiden, är riktigt tråkigt. På sommaren när man kan hänga den ute, så känns det inte lika jobbigt 😝

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

LosGinos
1

#8: Mysigt 😳

Lia
1

I vår tvättstuga är det alltid fräscht. Dock måste vi gå till lägenhetsbyggnaden bredvid, det finns ingen i vår. Och det är halvkul med fulla korgar och snöslask. Så vi tvättar tillsammans alltid jag och maken. Och så viker vi allt där så vi slipper det hemma. Dessutom finns det alltid tider lediga nästan varje kväll, som vi vill, och även dagarna. Man kan nästan tro att ingen annan går dit. Så jag trivs över lag i alla fall! Men allt med vår hyresvärd och skötseln är fantastiskt egentligen.

Herveaux
1

Jag har också turen att dela tvättstuga med folk som håller tvättstugan fräsch och trevlig.
Tycker det är helt okej att tvätta, känns inte som några överväldigande mängder och blir bara 2-3 maskiner typ var 3:e vecka.
Vika tvätten tycker jag är det tråkigaste momentet men med bra musik i lurarna så känns det som att det blir klart snabbare.

// Harley

Marinas Mix
1

Det värsta med tvättstugan är att folk inte städar efter sig. Varje gång jag ska tvätta får jag ägna ca 20 minuter åt att göra rent maskinerna, innan jag kan börja tvätta.
Annars är tvättstugorna i sig rätt fina( byggdes om och fick nya maskiner 2016) och utsikten är inte så tokig. Bästa av allt är att dem ligger i samma hus, så man slipper gå ut.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

TatsuOni
0

#9 Eller hur 😶

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Helena1978
1

Jag tycker om det mesta med att tvätta, har inga problem med att hänga och vika, men gränsen går nog vid strykning och mangling.

Ett tag var jag som besatt av att tvätta, och när jag sa till vissa att jag tyckte det var roligt såg de undrande på mig, kanske har jag en skruv lös, men jag älskar när kläderna är rena.

Tänker att jag skulle kunna tänka mig tvätta, hänga och vika åt andra, däremot inte stryka.

Slarvigt skötta tvättstugor är inget för mig heller.

Staffan
1
iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Niklas
3

#15: Har du något likande tips för långkalsonger?

Staffan
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16 Duger det här?

Niklas
1

#17: 🙂 Jag vet inte. Hur gör man när man kommer till nederdelen? Det är där det brukar bli konstigt.

Scorpio97
1

Jag har tvättstugan i en annan byggnad, vilket gör att jag måste gå i fyra trappor plus en bit utomhus för att komma dit. Vi har stor tvättstuga så det är oftast flera där samtidigt, och vem som helst med nyckel kan gå in även om det är bokat (för att nå skärmen där man bokar tvättid). Vi har relativt fräsch tvättstuga och folk brukar städa efter sig. Däremot händer det att det stjäls kläder, speciellt BHar och trosor… Jag har även varit med om folk som stjäl tvättmaskiner eller torktumlare så man kommer tillbaka till blöta/otvättade kläder.
Så dels för att jag är för lat för att springa i alla trappor flera gånger, dels för att kunna vakta min tvätt så brukar jag ta med mig en bok och sitta och vänta i tvättstugan. Det är inte normalt i mitt område, för jag har fått många konstiga blickar och frågor om varför jag sitter där.
Jag tycker inte det är särskilt roligt att tvätta eller ta hand om kläderna efteråt, men det är väl inte det absolut tråkigaste heller. För det mesta kan jag dessutom boka med kort varsel, det brukar inte vara fullbokat så ofta. Oftast har jag ändå något jag behöver läsa för studierna och det spelar väl inte så stor roll om jag sitter i tvättstugan eller hemma (tvättstugan har dessutom kass mottagning, så mindre risk att jag blir distraherad av mobilen också)

//Jessie

Staffan
1

#18 Visste du skulle säga det och har faktiskt inget bra svar… långkalsonger är riktigt svåra, det är bara att försöka komma överens med den tanken.

Niklas
1

#20: Kanske KBT funkar?

Staffan
1

#21 Ja, testa det. Det kanske funkar?

Lillyrod
0

Egen tvättmaskin är guld värd. Man tvättar när man vill. Torkar på torkställning och det är torrt på 12 timmar så inga problem. Jag tycker inte det är tråkigt att tvätta.

LosGinos
0

#23: Blir inte dina handdukar hårda av att lufttorka dom? Mina blir som sandpapper..

Lillyrod
1

Nej de är inte hårda. Jag använder för det mesta ättika som sköljmedel och det funkar bra.

LosGinos
0

#25. Ättika? Luktar inte det typ, ja ättika då..?

Lillyrod
0

Jo när du häller ner det i facket för sköljmedel. Inte sen. Lukten försvinner väldigt fort så när du hänger tvätten känns det inte : )

De flesta tvätt och sköljmedel består till 50% av parfym känns det som. Jag är doftöverkänslig och för mej är det skönt att ha kläder som bara luktar rent.

Niklas
3

#26: Du har nog tillbringat för lite tid på Husmorstips iFokus. 🙂

LosGinos
0

#28. Måste vara så =)