Vilket favoritband är ditt ?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag satt med hörlurarna och lyssnade på mitt favoritband genom alla tider, Gombay Danceband.
Vad är ditt/dina favoritband ?
Jag tror faktiskt inte att jag har något. Tonvis och tonvis med favoritlåtar och låtar som jag älskar, men inte ett favoritband. Det närmaste jag skulle komma tror jag är ELO, Timeless Miracle och Avantasia för där gillar jag hela album och inte bara några enstaka låtar.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Ett band som jag alltid återkommer till och gillat sedan tidigt 90-tal är Weezer.
Mvh // Johan
#1: Jag har också en hel drös med favoritlåtar, men det enda bandet jag kan lyssna på dag ut och dag in är Goombay Dabnceband ;)
#2 Den känner jag inte till. Måste lyssna på dem :)
Jag återkommer alltid till Queen😉
/Maria
De är bra. Det är makens favoritband :)
Creedence!
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Jag har inte ett favoritband utan flera men det som har hängt med längst nu är nog Green day.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag är verkligen en allätare när det gäller musik.
Jag har haft många favoritband genom tiderna, t.ex. Pink Floyd, Deep Purple, Bob Marley, Alpha Blondie och minst 10 till, men bandet som den längsta tiden räknades till mina favoriter är Rolling Stones! Min första LP köpte jag 1971 och ända tills idag gör dom låtar som jag gillar.
Den nyaste låten är en låt som Mick Jagger gjorde på bara några minuter och som handlar om en lockdown under coronapandemin: Living in a Ghost Town.
Deras vanliga rockelement spelad med en hypnotisk reggae rytm.
Jag tycker om så väldigt mycket olika musik så jag har inte kunnat bestämma mig för en enda favorit. Många av de ni nämnt här tycker jag jättebra om. Jag kan inte ens bestämma mig för en favoritgenre. Det finns bra musik inom i stort sett alla stilar. Jag vill göra egen musik någon gång. 🙂
Jag lyssnar jättemycket på Räfven. Deras musik gör mig så himla glad😊
/Maria
#10. Kör på! Det är aldrig försent ;)
#12: Helt rätt. Det är bara tiden jag saknar för tillfället.
Har väldigt blandad musikstil.
G.E.S har varit min största favorit sen jag var liten. Gått på 2 konserter och vi har bokat till deras pubshow som återigen är framflyttad.
Dia psalma och Ebba grön. Vilka texter.
Nightwish. Åh vilken musik.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Goombay Danceband har hängt med mig sedan tidigt 80 tal ;) Naturligt finns det andra band som också är jättebra, men Goombay är något särskillt-. Jag vet inte riktigt vilken kategori/musikstil man placerar deras musik, men det finns även liknande som också är jättebra.
Powerwolf, Avantasia och Sabaton lyssnar jag på i stort sett dagligen.
Iron Maiden har varit favoriterna i många år.
Som flera andra har jag en ganska bred musiksmak annars. Som ni ser blir det mycket hårdrock men jag gillar också electro swing och klassiskt.
// Harley
Jag har nog mer favoritlåtar än enskilda band och artister.
Men jag gillar Coldplay, Travis, kanske för att min yngste son alltid spelade dom innan han flyttade hemifrån. Det var en mysig tid, därför tycker jag om då jag hör deras låtar ibland på radion mm. Fix you med Coldplay och Flowers in the windows med Travis.
Någon jag lyssnar på nu är Hauser på Cello. Mvh/WL
Lyssnar sällan på musik numera men när jag gjorde det var Evanescence en av mina favoriter. My Immortal kan fortfarande ge mig gåshud.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Hårdrockare sedan 1984 och jag har nog gillat det mesta i genren genom åren. Men numera lyssnar jag mest på hårdrocken från 70-talet och Judas Priest är en favorit.
Queen alla gånger😄
Sedan så gillare jag det mesta förutom dansband.
/Maria