Ingen mer Sriracha
Låter artikeln tala för sig självt… Jag personligen dör en smula. Har alltid Sriracha sås i mitt kylskåp. Älskar stark mat!
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Har aldrig smakat.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Men hur ska jag klara mig nu???
Jag bara måste ha den i mitt kylskåp. Har varit så i många år.
/Maria
#0: Låter som att det ändå finns hopp om att ni kan få fortsätta toppa maten med sriracha. Jag har inte smakat den själv, men det ser väldigt gott ut. 😊
Från artikeln:
Tillsättsättningsämnet som EU-regelverken vänder sig emot, E 222, används redan i produkter som vin och potatismos för att förlänga hållbarheten och undvika att gaser bildas. Men ämnets funktion och omfattning måste prövas för varje enskild produkt, och det har den inte gjorts med sriracha.
– Det finns ju absolut produkter på marknaden som är farligare att konsumera. Gillar man stark sås så äter man det, på eget ansvar. Man kommer aldrig upp i den mängden att det skulle vara skadligt, säger Daisy Ma.
Om andra produkter med E 222 har kunnat få grönt ljus att fortsätta säljas så håller jag tummarna att även sriracha'n får det. Annars får ni passa på att bunkra upp med de flaskor som finns kvar i butik.
// Harley
Ni kan säkert fortsätta ha den i kylskåpet. Undvik att ta fram den bara. :)
Mvh // Johan
Jag måste bunkra upp med massor av Sriracha! Tur att det är relativt lång hållbarhet 😜 Men lite som dom säger. Finns det andra produkter som är tillåtna med ämnet E222 så finns det väl hopp även för Sriracha kan jag väl tro =)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Bara att börja göra själv, inte så svårt men tar lite tid 😊
/Désirée
#6: Då får vi be om ett recept säger en som troligen inte använt såsen. 🙄
Finns massor 😊
https://alltommat.se/recept/hot-chilisas-och-srirachasas/
https://kit.se/2017/08/21/92579/sa-gor-du-hemgjord-sriracha/
Är två rätt olika recept. Jag kommer att lägga upp mitt försök på Matlust framöver 😊
/Désirée
#8: Tack - har du provat dom själv?
Varför all detta socker - blir nog en osockrad variant för mig.
Läckert röd färg!
Nej, inte just dessa. Jag har precis satt en mindre sockrad variant, vill inte heller ha så mycket socker. Det behövs dock lite socker, honung eller dylikt för att få igång fermenteringen.
/Désirée
#10: Ok få förstår jag.