Inget iFokus

Inget

Läst 105 ggr
Condor
1

Vilken hemsk olycka

Just gjorde min sambo och jag oss det mysigt i soffan framför TV´med ett par mackor för att se på Formel 1. Ett par sekunder efter starten ser man en bil köra av vägen och explodera. Grosjean som satt i bilen måste ha haft all tur i världen att överleva det där, nästan oskadad, med bara små förbränningar på händer och fötter.

Igår pratade vi om nur säkra Formel 1 bilarna har blivit. Trots att de ofta crashar är förarna alltid oskadade. Jag sa, förr i tiden dog det nästan varje säsong förare, men nu är det länge sen att någon dog. Det känns flashigt att uppleva hur en bil exploderar just när man har pratat om hur säkra bilarna har blivit. Bilen bröt i 2 delar, så att bränslet kunde rinna ut och explodera Jag ser på Formel 1 sen 70-talet, men jag har aldrig sett en olycka som ser så hemsk ut.

Nu ska vi se om det blir en restart.

• Redigerat 2020-11-29 15:51 av Condor
Niklas
0

Ibland har jag sett krascher där bilen spinner runt både på marken och i luften och alla utstickande delar sprids åt olika håll. Ändå tar de sig ut med armarna upp i luften.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

LosGinos
0

Är inte mycket för F1 eller rally, eller bilsport generellt. Men jag tycker att det är häftigt, att hur våldsamma än en olycka är, eller ser ut att vara så klarar sig personen i fråga nästan uteslutande varje gång med lite blåmärken. Det är grymt vad långt man kommit med säkerheten ändå.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Condor
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1:

Det här var lite annorlunda. Man kan inte tro att någon överlever det här. Han var nästan en halv minut i det här infernot.

Condor
0

#2:

Den här gången klarade han sig för att de drog ut honom ur elden tillräckligt snabbt.

LosGinos
0

#4. Må så vara. Men säkerheten är fortfarande väldigt hög om du jämför med bara ett par år sedan.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Vixxen
1

Fantastiskt att han klarade sig!

Condor
0

#5:

Visst, förr i tiden dog det nästan varje säsong någon.