Inget iFokus

Inget

Etikettvärlden
Läst 99 ggr
Staffan
2

Hävstångslagen

https://i.imgur.com/ssFnoCm.gifv

Rätt imponerande tycker iaf jag… :)

// Staffan

Maria
1

Tänk vad en liten människa kan göra😊

/Maria

Herveaux
1

Absolut!
Önskar min gamla fysiklärare hade kunnat ta upp såna här exempel så hade hans lektioner kanske inte varit så otroligt tråkiga. 😅

// Harley

LosGinos
1

Oh, det där måste slita fruktansvärt på rälen.. Jag jobbar själv inom kollektivtrafik och jag ser bara faror med detta xD. Men, fortfarande imponerande!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Vixxen
0

Häftigt!

Niklas
3

Jag gillar också när man utnyttjar fysik för att lösa svåra problem. För ett par år sen grävde jag upp golvet på nedervåningen för att byta avloppsstammar. Oftast behövde jag inte gräva så djupt, men ibland så.

I botten av det här hålet låg det så klart en stor sten. Jag fick inte plats att stå bredvid den och den var alldeles för tung att lyfta upp uppifrån. Det första jag tänkte var att jag skulle bli tvungen att gräva hålet dubbelt så brett och flytta dit stenen. Det kändes inte så lockande. Jag kunde vicka på den lite. Efter en stund slängde jag ner mindre stenar runtomkring den stora stenen. Sen vickade jag på den så att de små stenarna trillade ner bredvid och under den. Då kom den upp en liten bit. Jag slängde i fler stenar och fortsatte likadant tills den kom så högt upp att det gick att dra den över kanten. Småstenarna gick det snabbt att ta upp igen när det var klart. 😀

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

LosGinos
1

#5 Sådär löser man problem! 😎

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian