Skumtomtar
Jag är en såndär konstig människa som enbart äter skumtomtar i december, under alla andra månader så är det strikt förbjudet. Har ni också något sådant för er?
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
De är ju mycket billigare efter jul och smakar lika bra.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

#1 Visserligen, men man kan ju inte äta Juleskum i januari.
Problemet är att de inte tillverkar dom hela året.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Nu sitter jag och äter Skumtomtepanacotta. Vi köper lådvis. Precis börjat äta. Sisådär bra för en diabetiker. Men ack så gott
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#3 Dom säljer julmust i augusti… Så vill man ha tag på skumtomtar i juli är det säkert fullt möjligt
Skumtomtar gillar jag inte😉
Däremot hade jag en arbetskamrat som var en riktig "skumtomtegubbe"
/Maria
#5: Skumtomtar tillverkas inte hela året så på sommaren är dom en bristvara.
- Redigerat 2020-11-21 15:40 av Pyttelite
Är det inte så mycket socker i skumtomtar att man kan köpa dem efter jul och spara till efterkommande jular?
#8: Risken är att de blir stenhårda om de inte förvaras rätt annars blir det säkert inte dåliga.

#8 Du kan säkert spara dom till nästa jul om du vill Niklas. Däremot tror jag det är onödigt att ha mer än så på lager… :)
För övrigt fick den här tråden mig att lägga en påse skumtomtar i korgen när jag handlade idag…
Det finna med juleskum är att de smakar jordgubb, så då kan man äta det minst lika bra till midsommar med ihop med sillen och allt det där.
Skumtomtar hur gott som helst 😁
#10 Som du sparar till december? 😉

#13 December nästa år menar du? Ska vara helt ärlig här. Köpte två påsar. Har ätit upp den ena och öppnat den andra. Har lidit svårt av underskottet tydligen… :)
#14 Ja om du vill äta stenar får du gärna spara till nästa år 😂
På jobbet har man tydligen satt upp julgranen redan. Kan inte det vänta till 1:a advent? 🤔
#15: Det beror ju på hur man förvarar dem. Köper man dem i den stora plastburken så torkar de inte lika lätt. Jag köpte den gröna burken (med skumhjärtan täckta av choklad) när det var rea efter jul, och de höll sig mjuka till nästa jul. Tur det, för jag köpte tre burkar, och efter den första burken så var det inte lika gott längre. 😄
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#16: Jag har läst att de brukar smaka godare efter burk två.
Har alltid några påsar med juleskum hemma, från det du kommer till affären och till de försvinner igen ;)
#17: Det tyckte inte jag. Fast när jag hade gjort ett uppehåll på några månader så slank de ner ändå. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag känner ju att jag är väldigt ensam i mitt förhållningssätt till skumtomtar här 😂
#20: Tror inte du är det, men det kanske bara är du som vågar erkänna det. 😊
Haha ja så kan man också se det 😉