Överklassen köper epatraktor
Där jag kommer ifrån var epatraktorer väldigt hett. Dom förstod aldrig det roliga med Ronny och Ragge utan såg det mer som en dokumentär.
Nu är det tydligen annorlunda. På Lidingö kör man Porsche som epatraktor.
https://www.dn.se/sthlm/han-kor-porsche-i-30-kilometer-i-timmen/
Mvh // Johan
Borde förbjudas - normalstora bilar som kryper fram - otroligt trafikfarligt när alla ska köra om.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#1: Dom håller ju ändå aldrig hastigheten, så det brukar vara lugnt. :)
Där jag bor nu är det ett gäng ungdomar som bygger epa-traktorer. Imponerande hur typ 16-åringar kan fixa, laga och modda gamla skruttbilar.
Mvh // Johan
#2: Det är inte min uppfattning - de som kör lagligt utgör en trafikrisk och förmodligen även de som kör olagligt.
Här är det inga skruttbilar som görs om.
Har sett Volvo xc60, Nissan King cab Navarra, Mitsubishi L 200, Corvette C5 och dyra BMW.
Väldigt märkligt och onödigt. Bor ändå inte i nåt högklassområde.
Dessutom går de ofta lika fort som vanliga bilar och det är ungdomar med traktorkörkort som är ute och kör dem. Bara en tidsfråga innan det sker en olycka.
Här är det oftast gamla 740 i någon skrikig rosa.
Här sköts det. Aldrig några konstigheter. Tänk vilket lyx att kunna sitta i en bil när det ösregnar utanför.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Här är det också äldre Volvo av de kantigare modellerna. Och som bygger flak så det känns som på riktigt.
Mycket mer hantverk än att bara begränsa en normal dyr bil.
Min bil kan jag begränsa hastigheten via dess app, t ex så att ingen buskör med den om man lämnar in den tvätt, service, verkstad eller liknande. Krävs lösenord för att inaktivera. Undrar om det är godkänt nog. :)
Mvh // Johan
#6: Tyvärr hjälper det inte - kör man lagligt med EPAtraktor så är det ett trafikhinder.
När jag var ung så var Epa-traktor poppis bland vissa kompisar. Trimmade sådana såklart😉
/Maria
En fördel med dom här epa- traktorerna att dom är mer krocksäkra än dom nyproducerade 30- mopparna som är som kartonger!
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Personligen har jag aldrig kört, eller ägt en epa. Men jag tillhör den generationen som hade klarat mig utan dom.. Alltså, att ingen får köra dom haha
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#10: jag körde inte heller. Åkte jänkare ist 😄
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#11 Åkte inte jänkare heller 🙄
Jag hade moppe med en hästkraft, de kallades Havremoppar på den tiden 😎🤣
Minns att min pappa hade en såkallad "tramp moppe" 😂😁
#14: Det hade jag också - eller som vi sa i Skåne, "håsebandare" (håseband = strumpeband). 😄 Gissar att det syftade på drivremmen. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Runt oss finns det en del strypta bilar, men det mest populära är mopedbilar. De finns överallt.
Fast mopedbilar kan jag tycka är rätt häftiga faktiskt 😎
#17: Fast farliga! Finns ju ingen krocksäkerhet överhuvudtaget!
Risken är att försäkringspremierna kommer art rusa i höjden allt eftersom.
Ja, de är jättefarligta och många luras nog att tro att de ger mer skydd än de gör. Tidigare i år dog en person här i en mopedbilskrasch.
Jag tvivlar inte en sekund på att dom är livsfarliga. Men det förändrar inte det faktum att dom är häftiga.