Inget iFokus

Inget

Läst 112 ggr
Condor
3

Vilken leksakslåda?

Jag har en kompis som brukar skänka sådana där leksakslådor till sitt barn, som redan fanns när jag var barn. Dom har namn som t.ex. "den lille elektrikern" eller "den lille kemisten". Han säger att det är bra med leksaker som barnen kan lära av och kanske får inspirationer om frantida yrken.

Nu har sonen börjat att bli tillräckligt gammal för att haja hur svårt det är att få ett jobb som elektriker eller kemist och att han skulle önska sig någonting mer realistiskt med bättre chanser att kunna leva på det. Förra julen bad mig min kompis att ta med någonting som julklapp åt sonen, en leksakslåda för ett yrke som alltid kommer att behövas.

Jag visste ju heller inte vad jag skulle köpa, så jag frågade snubben i leksaksaffären och förklarade vad min kompis letar efter. Han tog fram en leksakslåda med namnet "den lille langaren". I lådan fanns det t.ex. mörka solglasögon, leksakspistol, våg och kniv. Drogattrapper fanns det också. Mjöl i stället för heroin, socker i stället för kokain, oregano i stället för gräs osv. Jag litade på försäljaren och köpte lådan. Han frågade om han ska förpacka den som julklkapp och jag sa ja.

Min kompis hade en massa julstress och frågade mig inte ens vad jag köpte. Han bara ställde paketet jämte andra julklappar. Dagen efter julen ringde telefonen och det bröt ut ett helvete. Hans fru var arg som ett bi och sa "hur kan du köpa min son någonting som innehåller så skadliga saker som SOCKER! Tänk om han äter det! Jag svarade, att det finns ju med oregano i lådan och hänvisade till studier som bevisar att oregano är bra för blodsockret och för folk med diabetes2, men hon lugnade inte ner sig.

Den här julen vill jag göra det bättre. Jag tittade på leksakslådor i förväg och funderar på ett par möjligheter, t.ex. "Den lille Hallicken" eller "den lille terroristen". Vilken tycker ni att jag ska ta? Har ni fler förslag?

För dom som inte hajar, det här var bara humor. 😂

LosGinos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden säger allt! 😄

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Staffan
1

Den lille statsepidemiologen kanske? :)

LosGinos
0

#2: Bästa svaret någonsin!

Vixxen
0

Den lille teckenspråkstolkaren eller Den lille presidenten.

• Redigerat 2020-11-16 14:59 av Vixxen
Condor
0

#2:

Den lådan var slutsåld. Det var någon som heter Tegnell eller så som köpte alla lådor.

johan
0

Den lille diktatorn
Den lille aktivisten

Mvh // Johan

LosGinos
0

Den lille avhopparen

Condor
0

Svårt att hitta ett jobb som diktator. Aktivist får man inga pengar för om man inte heter Greta.

Vad tjänar man som avhoppare och vad hoppar man av ifrån?

Jag funderar nu på alternativ 1: "Den lilla socialbedrägaren" eller som alternativ 2 "den lilla hallicken". Kompissen har ju också en dotter. Om jag köper "den lilla horan" till henne kan de leka tillsammans.😋

LosGinos
0

#8 Jag vet inte riktigt vad en avhoppare jobbar med, eller vad denne skulle tjäna faktiskt x)